بازاریابی محتوا و تکنیک های آن
تکنیک های بازاریابی محتوا بسته به فضایی که محتوا در آنها انتشار می یابد متفاوت هستند ولی همگی در یک نقطه اشتراک دارند. اینکه قدم اول تولید محتوای با کیفیت است. در کنار این محتوای باکیفیت معمولا یکی از ارزش های مجموعه شما نیز به مخاطب معرفی میشود این ارزش میتواند یک محصول، یک خدمت و یا هرچیزی که کاربر را به مشتری تبدیل می کند باشد.
بنابراین هدف از این رویکرد، جذب کاربران جدید و حفظ مخاطبین قبلی و در نهایت، تبدیل آنها به مشتری به منظور سودآوری بیشتر برای کسب و کارها است. این نوع بازاریابی، بر خلاف تبلیغات و انواع دیگر بازاریابی، رویکرد تهاجمی ندارد و بر جذب کاربر از طریق ارائه محتوای ارزشمند تاکید دارد.
در ادامه سعی داریم با معرفی سه نکته کلیدی در تولید محتوا تاثیرگذار به سمت موفقیت در این زمینه گام برداریم :
پیش از آغاز به تولید محتوا، باید به صورت دقیق بدانید چه محتوایی را با چه هدفی و برای چه مخاطبینی میخواهید تولید کنید.
پس از شناخت مخاطبین و مشخص شدن اهداف بازاریابی محتوا، باید محتوایی تولید کنید که متناسب با علایق مخاطبین، مرتبط با کسبوکارتان و بر اساس موقعیت کاربر در قیف بازاریابی باشد.
پس از توزیع و تبلیغ محتوا، باید میزان موفقیت استراتژی بازاریابی محتوای خود را بسنجید تا بتوانید محتوای خود را بهینهسازی کنید. برای این منظور، باید معیارهای سنجش خاصی را بسته به اهداف و نوع محتوای خود بسنجید. ابزارهای آنالیز زیادی برای محتوا وجود دارد که بهترین آنها، گوگل آنالیتیکس، وبمستر است.